לפיד טוען: "נתניהו היה נראה משועמם ואדיש לנושא". הליכוד: "שוב משקר".

לפיד טוען: "נתניהו היה נראה משועמם ואדיש לנושא". הליכוד: "שוב משקר".

קרדיט צילום ארכיון: שלומי אמסלם, לע״מ

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד (יש עתיד) העיד היום (חמישי) בפני וועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר וחשף את הסיבות שהובילו אותו לשאת ב-20.09.2023 את ההצהרה שבה הזהיר את אזרחי ישראל מ- "אסון מתקרב".

"אני רוצה להפריך אמירה שחוזרת שוב ושוב מצד הממשלה הנוכחית, כאילו הדרג המדיני לא עודכן לגבי העובדה שחמאס כבר אינו מורתע כמו בעבר. הוא כן עודכן. אני עודכנתי, ואת החומר המודיעיני שאני ראיתי ראו כמובן גם ראש הממשלה. אני לא אומר את זה עכשיו במבט לאחור. אמרתי את זה בזמן אמיתי.

ב-21 לאוגוסט 2023 הייתי בעדכון בטחוני אצל ראש הממשלה. המזכיר הצבאי דאז, האלוף אבי גיל, ניהל את העדכון. הוא דיווח לי על התחממות בכל הגזרות הבטחוניות – האלוף גיל דיווח שכל אלה מזהים בצד הישראלי חולשה, לצד משבר מתהווה מול האמריקאים.

אני חשבתי שמדובר במידע יוצא דופן בחריפותו ובנחרצותו. ראש הממשלה – וכאן אני נותן התרשמות אישית בלבד, כך שניתן לחלוק עליה – נראה משועמם ואדיש לנושא, ולא העיר עליו דבר.

נתניהו ידע, הקבינט ידע, מערכת הבטחון כן הזהירה, מערך המודיעין על כל אגפיו התריע פעם אחר פעם. צריך להבדיל בין העובדה שב-7 לאוקטובר לא היתה התרעה טקטית ממוקדת על פריצת הגדר, לבין העובדה שהיתה התרעה איסטרטגית שחזרה ושוב מפני התלקחות אלימה ומפני אובדן ההרתעה".

הליכוד בתגובה לעדות לפיד: "שוב משקר, נתניהו לא קיבל שום התרעה למלחמה בעזה. ההפך הוא הנכון והפרוטוקולים מוכיחים זאת".

עוד מרחבי הרשת

>
s