כל מה שצריך לדעת על מי ברז בישראל

כל מה שצריך לדעת על מי ברז בישראל

כל מה שצריך לדעת על מי ברז בישראל
תוכן שיווקי בשיתוף Buypost | קרדיט תמונה: PIXABAY

ישראל היא מדינה חצי מדברית לכן המים נחשבים למשאב יקר ערך והמדינה מגנה עליו ומפתחת אותו בדרכים שונות. כדאי לדעת כי אספקת מי הברז בישראל מבוססת על שאיבת מי תהום משכבת אקוויפר ההר והחוף, ובנוסף שואבים מים עיליים מהכנרת, מעיינות ונחלים, וכיום משק המים בארץ מבוסס גם על מי ים מותפלים (מהים התיכון ומים סוף).

הגוף שאחראי מטעם מדינת ישראל על הבטחת איכות מי הברז והשתייה הוא משרד הבריאות. כדי להבטיח את האיכות התברואתית של מי הברז בישראל נקבעו תקנים מחמירים. התקנים מתעדכנים כל הזמן בהתאם להתפתחות הידע והמחקרים בנושא מי השתייה. מי הברז שמגיעים לברזים בבתים ובדירות עוברים חיטוי וטיפול יסודי לפני אספקתם על מנת להבטיח מים איכותיים וראויים לשתייה.

איכות מי הברז בישראל

משרד הבריאות ממליץ לכל תושבי המדינה לשתות מי ברז, ולטענתו איכות המים בישראל גבוהה. על פי פרסומי משרד הבריאות ניתן לשתות מי ברז בכל מקום במדינה, בבתים, בנייני מגורים משותפים, במוסדות החינוך, במקומות עבודה, במבני ציבור, בפארקים, במלונות, במסעדות ובתי קפה ועוד.

כאמור, אספקת המים מבוססת של שאיבת מי תהום מאקוויפר החוף וההר, הכנרת, הנחלים וממתקני התפלת מי ים. מאחר שמקורות המים בישראל חשופים למזהמים סביבתיים שונים, לרבות שפכים, מזהמים תעשייתיים, חומרי הדברה ודישון, תוצרי דלק ומזהמים נוספים, מי השתייה מנוטרים באופן שוטף, ותקנות בריאות העם קובעות דרישה לניטור של כ-120 מזהמים סביבתיים העשויים להיות במי הברז. אלו מזהמים סביבתיים שיש להם השפעה על בריאות האדם, ובנוסף במשרד הבריאות מנטרים את מי השתייה בכ-20 גורמים נוספים שאינם משפיעים על הבריאות אך אלו מזהמים העלולים להשפיע על מי הברז מבחינת טעם, צלילות, ריח ועוד.

איך משרד הבריאות מבטיח שמי הברז בבתים יהיו איכותיים וראויים לשתייה?

התקנות להבטחת איכות מי השתייה נועדו לשמור על בריאות הציבור, לכן כיום מקורות המים נבדקים באופן שוטף וקבוע בבדיקות מעבדה. הבדיקות במעבדה נועדו לאתר מעל 130 מרכיבים העשויים להיות במים, ואם מקור המים לא עומד באיכות ובתקנות שנקבעו, או שמתגלה כי מקור המים הזדהם, משרד הבריאות מורה על עצירת שאיבת המים ממקור זה עד השלמת הטיפול הייעודי.

ראוי לציין כי המים שעוברים טיפול יסודי במתקני התפלת מי ים עוברים ניטור רציף ונבדקים בבדיקות מעבדה קפדניות. כמו כן, יש ניטור רציף של המערכות לאספקת המים, כלומר ניטור צנרת, מגדלי מים ובריכות אגירה, וכל המים המגיעים לברזים במבנים עוברים חיטוי באמצעות כלור.

האם כדאי להשקיע במתקן סינון וטיהור מי ברז לבית?

הציבור בישראל לא מוכן לקחת סיכונים מיותרים בכל הקשור לאיכות מי הברז והשתייה, לכן רבים משקיעים במתקנים שונים לסינון וטיהור מים. אחד מהפתרונות המומלצים והאיכותיים ביותר לטיפול במי הברז בישראל מבוסס על מערכת מים תת כיורית (אוסמוזה הפוכה) או בר מים המותקן מתחת לכיור המטבח, אלו מערכות יעילות ומתקדמות לסינון ולטיהור המים ממזהמים מיקרוביולוגיים, שאריות של חומרי הדברה, מזהמים משימוש ביתי, מתכות כבדות, אבנית, מזהמים ממקור תעשייתי, מזהמים ממקור סביבתי ועוד.

כדי לשמור על הבריאות ולשתות מים איכותיים, צלולים, נקיים וטעימים כדאי לכל משקי הבית להזמין בר מים תת כיורי, אך חשוב לבחור במערכת המשווקת על ידי מותג מוכר ואמין. יש לבחור היטב את המערכת ולבדוק מראש האם המוצר עומד בתקנים המחמירים ביותר ומהי טכנולוגיית הסינון והטיהור הכלולה בו. כדאי לדעת כי בר מים המותקן מתחת לכיור מגיע עם ברז בעיצוב מינימליסטי והוא נוח מאוד לשימוש.

 

עוד מרחבי הרשת

>
s