הפלה כירורגית

הפלה כירורגית

הפלה כירורגית

הפלה כירורגית המכונה גרידה מתבצעת באמצעות שאיבת תוכן ההריון, דבר שתלוי במצבך ובשבוע ההריון. את התהליך הרפואי ניתן לבצע בהרדמה מקומית או מלאה.

כיצד מתבצעת הפלה כירורגית?

כדי להבין מה כוללת ההפלה מסוג זה, חשוב להכיר את האנטומיה של גופך. מערכת הרבייה הנשית כוללת את הנרתיק המחבר בין החלק החיצוני של הגוף אל הרחם; צוואר הרחם שהוא פתח הכניסה לחלל הרחם, ואת הרחם עצמו. זאת בנוסף לחצוצרות, שני צינורות הממוקמים בשני צידי הרחם, שנושאות את הביציות מהשחלות לרחם. הריון מתרחש כאשר הביצית שהשתחררה מהשחלה מופרית על ידי הזרע ומשתרשת ברירית הרחם.

הפלה כירורגית למעשה כוללת את הסרת את תוכן ההריון דרך הנרתיק, על ידי פתיחת צוואר הרחם וריקונו לגמרי. במקרים מסוימים ובמידה ונותרו שאריות, נשלים את התהליך שלא צלח באופן מלא.

שלב ההכנות

לפני תחילת ההליך הרפואי תתבקשי להגיע בצום, אם ההליך יבוצע בהרדמה מלאה, ובדיקה רפואית תעשה על-ידי אחות/אח חדר ניתוח. ניתן לקבל תרופות הרגעה , תרופה נגד בחילות ונגד כאבים במידה ואת חשה לא כשורה לפני ההליך. במקרים מסוימים ובמידת הצורך נחדיר מפסק (ספקולום) לצוואר הרחם כמה שעות לפני ההליך, במטרה להרחיב את הפתח לרחם ולספוג נוזלים מגופך.

הגרידה עצמה

במהלך ההפלה נכניס צינור דרך צוואר הרחם לחלל הרחם, ובאמצעות מכשיר ייעודי נשאב את רקמת ההריון. חשוב שתביני שההליך מתבצע בצורה מאוד עדינה, ובשיתוף פעולה מלא איתך במידה ובחרת בהרדמה מקומית. במידה ואת ערה, ייתכן שבשלב זה תחושי בהתכווצויות שאמורות לחלוף לאחר שנוציא את כל תוכן ההריון. כדי לוודא שהרחם אכן נקי, נבצע בדיקה נוספת, לאחריה תעברי לחדר ההתאוששות.

אותו הליך יבוצע במידה וההרדמה תהיה מלאה.

ההחלמה שאחרי

בין אם עברת את ההליך בהרדמה מקומית או מלאה, חשוב שתפני יום, יומיים ואפילו יותר למנוחה, ותערכי מראש מבחינת העזרה הדרושה. ישנן נשים שחוזרות לשגרה במהרה, ולאחרות לוקח יותר זמן, דבר שלא ניתן לדעת מראש. תופעות הלוואי עלולות לכלול דימום שיכול לכלול קרישי דם, והתכווצויות של הבטן התחתונה. בתקופה זו תוכלי לעשות שימוש במשככי כאבים ותתבקשי ליטול אנטיביוטיקה, כדי למנוע התפתחות של זיהום.

המחזור החודשי אמור לחזור עד חודשיים לאחר מועד הפלה.

שימי לב! במידה ואת חווה דימום מאוד כבד, או כל תופעה שונה ומטרידה, חשוב שתפני אלינו באותו הרגע, כדי שנוודא שהכל בסדר.

מהם הסיכונים הכרוכים בהפלה כירורגית?

למרות שהיא נחשבת לבטוחה, כ-3% מההפלות הכירורגיות כרוכות בסיבוכים אותם חשוב להכיר ודורשים היערכות מבעוד מועד. סיבוכים אלו יכולים לכלול:

  • דימום כבד שאינו דומה לדימום האופייני למחזור החודשי. במקרה זה ייתכן שההפלה לא הושלמה וכי חלק מרקמת ההריון עדיין נמצאת בתוך הרחם.
  • זיהום שיכול לגרום לעלייה בטמפרטורת הגוף, ודורש טיפול אנטיביוטי.
  • פגיעה ברחם או בצוואר הרחם, כתוצאה מהשימוש במכשור שיכול לפצוע את הרחם וסביבתו. מדובר בסיבוך מאוד נדיר ויחד עם זאת, הוא עלול לגרום לדימום מאוד כבד ולזיהום שחייבים בטיפול מיידי, כמו גם להשפיע על מהלך ההריונות הבאים שלך.

חשוב להבין, שמלבד לסיבוכים הנדירים שהזכרתי, הפלה כירורגית לא אמורה להשפיע על הסיכויים שלך להיכנס להריון וליהנות מהריון תקין בעתיד. נשים רבות אף מצליחות להיכנס להריון מיד לאחר הליך הרפואי.

 

למידע נוסף , דברי איתנו

את המאמר כתב ד"ר גיא גוטמן

עוד מרחבי הרשת

>
s